1962’de askeri darbeyle kurulan cunta yönetimi Müslüman halkı ve diğer bazı etnik azınlıkları ekonomik bakımdan yoksullaştırma politikası izledi. Rohingya Müslümanlarının yerli sayılamayacağı propagandasını yaparak Budist…
1. Sayı
Arakan’ın İslamla tanışmasını Vakkas bin Malik’e bağlayan rivayetler de mevcut. İlk kez Hicri birinci asırda Allah Resulü’nün (s.a.v) sahabelerinden Vakkas bin Malik (r.a) ve bir…
Sorulması gereken soru şudur: “Dinle bağlantısını kesen seküler batılılar nasıl oluyor da toplumun ekseriyeti tarafından kabul gören kanunlar yapıp insanların itaat etmesini sağlayabiliyor?” Dinleri var…
Düşünme, tedebbürde olduğu gibi geleceğe değil de geçmişe yönelikse tezekkür adını alır ve “hatırlama, anma” anlamına gelir. Zikir ve tezekkür sözlükte aynı anlamdadır ve “hem…
Hakkârili için temiz hava, temiz su çok değerli… “Belediye, yıllardır en temel görevi olan temiz hava ve temiz su için bir şey yapmamışsa Belediyecilik adına…
Şerif Bey’in ardından yazılanlara bakacak olursak; her zaman olduğu üzere “bize özgü” tuhaf bir dengesizlik ve aşırılık durumundan bahsedebiliriz. O’na Türk Sosyal Biliminin en azim…
Şerif Mardin’in “Bediüzzaman Said Nursi Olayı” adlı kitabı, Nurcular için hem bir kalkan hem bir can simidiydi. Amerika görmüş, üstelik medyanın pohpohladığı modern Batılı görünümlü…
Sabah Gazetesi, 17 Eylül 2017 Toplumunu disiplinlerarası bir yaklaşım ve tarihî bağlamından koparmadan inceleyerek çarpıcı değerlendirmelere ulaşan Şerif Mardin’in vefatı sonrasında “mahalle baskısının mucidi” olarak…
Oryantalist tarzı aşabildi mi? Batılı zihin için raportörlük mü yaptı? Yaptıkları duygudan ve duruştan arındırılmış soğukkanlı bir bilimsellik miydi? Halk İslam’ı ve hetorodoksi kavramlarıyla neyi…
İÇİNDEKİLER Kederlerimin Krallığında Halil BERKTAY DEAŞ Sonrası Ortadoğu ve Yeni Dengeler Mehmet Ali BÜYÜKKARA Cemaatler Bizim Neyimiz Olur? Mustafa ÖZEL Bir Elitin Ölümü Şerif Mardin’in…